Sosyal Medya Görsel Boyutları ve Önemi makalemizde tüm sosyal ağlarda kullanılan görsel boyutlarına ve önemine değineceğiz. Günümüzde iletişim diyence akla gelen ilk şey konuşmak veya münakaşa etmek değil sosyal medya olmaktadır. İletişim dışında gerek profesyonel manada gerek bireysel anlamda sosyal medya hesaplarımız birer reklam panomuz gibi çalışmaktadır. Ülkemizde daha çok siyasete çanak tutsa da kişiler hakkında ki pek çok bilgiyi çok fazla zahmet etmeden sosyal medya ağları üzerinden öğrenebiliriz. Peki bu alanlarda paylaştığımız görsellerde kendimizi doğru temsil ediyor muyuz veya hangi boyutta paylaşımlar yapmamız gerektiğini biliyor muyuz ?

Çok kişi rastlamıştır. Kişisel hesaplarda bilhassa paylaşılan görselin boyutu aşırı küçüktür, sığmamıştır, kesilmiştir kısaca oraya uygun değildir. Gerek profesyonel anlamda gerek bireysel anlamda hesaplarımızı yükseltmek istiyorsak birince şartı görsellerin çok doğru kullanılmasından geçmektedir. Yüklediğiniz görseller piksel piksel ayrılıyor, gönderdiğiniz görsellerde sığmama veya sonradan kesme sorunu ile karşılaşıyorsanız çözüm burada. Öncelikle bir diğer konuya değinelim.

Sosyal Medya’da Görseller Neden Önemli ?

Sosyal Medya'da Görseller Neden Önemli ?

Sosyal Medya’da Görseller Neden Önemli ?

Bu tanımı profesyonel olarak Görsel Pazarlama olarak ele alalım. İşin detayı ve verileri bu daldan geliyor. Hemen bu konuda yapılan araştırmanın sonuçlarını maddeler halinde vererek başlayalım.

  • Görsel içerikler, diğer tip içeriklere göre ortalama %95 daha fazla görüntülenme almaktadır.
  • İnsan beynini çalışma prensibi gereği beynimize ulaşan bilgilerin %90 oranını görseller sağlar.
  • Diğer paylaşım tiplerine oranla görsel içerikler sosyal medya’da %400 daha fazla paylaşılmaktadır.
  • İnsanlar gördüklerinin %80’ini, okuduklarının %20’sini, işittiklerinin %10’unu hatırlar.
  • Normal kullanıcılar, standart sosyal ağlarda veya web sayfalarında yazıların sadece %15-20 gibi bir oranı okuyorlar. (Umarım bunları okursunuz)

Bu şartları okuduktan sonra yeniden anlıyoruz ki sosyal medyanın en ciddi faktörü doğru boyutlarda, doğru görseller paylaşmaktır. Kurumsal anlamda düşünecek olursak, sosyal medya kullanıcılarının %85’i tüketmek istediği markanın paylaştığı görsellere önem vermektedir.

Sonuç olarak, görseller ciddi önem taşıyor.

Hesabınızı veya hesaplarınızı daha etkili hale getirmek için aşağıda ki görsel boyutlarını aktif olarak kullanmanızı tavsiye ediyorum.

Sosyal Medya Görsel Boyutları 2019

Kapanan Google+ ağını listeye hiç sokmuyorum. Aşağı doğru ilerleyebilirsiniz.

Facebook Görsel Boyutları

Dünyanın en çok kullanılan sosyal ağıdır.

  • Facebook Profil Fotoğrafı: 180×180 Piksel
  • Facebook Kapak Fotoğrafı: 830×315 Piksel
  • Facebook Gönderi Görseli: 1200×630 Piksel
  • Facebook Etkinlik Görseli: 1920×1080 Piksel

Instagram Görsel Boyutları

Günümüzde en çok beğenilerek kullanılan sosyal ağdır.

  • Instagram Profil Fotoğrafı: 110×110 Piksel
  • Instagram Paylaşım Görseli: 1080×1080 Piksel
  • Instagram Hikaye Görseli: 1080×1920 Piksel

Twitter Görsel Boyutları

Çoğu kullanıcı için hala çok özel bir yere sahip olan sosyal ağ.

  • Twitter Profil Fotoğrafı: 400×400 Piksel
  • Twitter Paylaşım Fotoğrafı: 1024×512 Piksel
  • Twitter Kapak Fotoğrafı: 1500×1500 Piksel

Youtube Görsel Boyutları

Sosyal ağ olmaktan çıkıp bir gelir kapısına dönüşen platform.

  • Youtube Kanal Görseli: 800×800 Piksel
  • Youtube Kanal Kapak Görseli: 2560×1440 Piksel
  • Youtube Video Görseli: 1280×720 Piksel

Linkedin Görsel Boyutları

Özellikle profesyonel kullanıcılara hitap eden sosyal ağ.

  • Linkedin Logo/Profil Fotoğrafı: 400×400 Piksel
  • Linkedin Kapak Görseli: 1000×450 Piksel
  • Linkedin Paylaşım Görseli: 1200×800 Piksel

*Şirketler veya bireysel kullanıcılarda bu boyutları kullanabilirler.

Pinterest Görsel Boyutları

Bence görsel medyanın tam karşılığıdır.

  • Pinterest Profil Fotoğrafı: 165×165 Piksel
  • Pinterest Pano Görseli: 600×600 Piksel
  • Pinterest Pin Görseli: 600×900 Piksel

Hangi sosyal ağı kullanırsanız kullanın bu boyutlara sadık kalırsanız içerik üretmede sorun yaşamazsınız. Yukarıda belirttiğimiz gibi, sosyal medyanın anahtarı kaliteli görsellerdir.

Son Sözler & Yararlı Kaynaklar

Her şeyden önce kullanacağınız görsellerde mutlaka telif var mı yok mu kontrol edin. İleride büyük ölçeklere geldiğinizde telif hakları ile uğraşmak istemezsiniz. Bu konuda pexels.com sitesini öneriyorum. Hem ücretsizdir, hemde her konuya uygun telifsiz görseller bulabilirsiniz.

Pexels.com – Anasayfa 

Bunun dışında arayışınız vektör veya infografik ise freepik.com’u öneriyorum. Ücretli, ücretsiz olmak üzere her daldan pek çok görsel, vektör mevcut.

Freepik.com – Anasayfa

Aynı zamanda blogum üzerinden Sosyal Medya ve Grafik kategorilerini takip ederek işinize yarayacak pek çok görsel bulabilirsiniz.

Faydalı olması dileğiyle.